Visual Design w reklamie

Wizualizacja projektów w branży reklamowej wymaga od designerów znajomości minimum podstawowych zasad grafiki, wykorzystania światła, palety kolorów oraz oczywiście wyobraźni.

Jednym z chętnie wykorzystywanych w branży stylów jest styl geometryczny, który wywodzi się z idei geometrii i charakteryzuje się intensywnym użyciem prostych linii i kształtów. Typowy wzór geometryczny może składać się z prostokątów, kwadratów i trójkątów. Wybierając ten styl widzimy, jak projekt nabiera czystej formy, jest często symetryczny, płaski i minimalistyczny. Chętnie stosowany jest w biznesie.

Styl ilustrowany

Aby zachęcić klientów do swojej marki firmy sięgają po proste przekazy w formie ilustracji.

Styl ten wywodzi się z interpretacji lub wizualnego wyjaśnienia tekstu lub koncepcji. Stosując styl ilustracyjny designerzy korzystają często z ręcznie rysowanych obiektów i szkiców. Surowo przedstawianych, bez zbędnych dodatków. Ilustracja ma wiele podkategorii, m.in. fotorealizm, vintage i sztukę konceptualną. Rysunki graficzne możemy oglądać na koszulkach, opakowaniach, ulotkach. Często zawiera zabawne treści, naturalność i podkreśla organiczność produktów oraz ich charakter retro.

Design organiczny

Płynne naturalne formy rzeczywistości z charakterystycznymi ciągłymi liniami i dynamicznymi krzywymi to design organiczny. W swojej formie styl ten nawiązuje do stylu rustykalnego, poprzez dodanie wyblakłych i teksturowanych efektów. Projektanci w ilustracjach stosują elementy naturalne, takie jak liście, kwiaty i świeże produkty. Projekty mają surowy i organiczny wygląd, nawiązują czasem do abstrakcji, są zabawne, typograficzne, rustykalne. Sprawiają wrażenie, że zrobione są odręcznie.

Styl luksusowy

Luksusowy styl projektowania kojarzy się z dodatkową wygodą, przyjemnością i luksusem, które są niezbędne do utrzymania dobrego samopoczucia. Bogactwo kolorów, takich jak złoto czy brąz stosuje się, aby nawiązać do idei luksusu. Kolor czarny podkreśla złoto i srebro, które również uznawane są za kolory bliskie spokojnemu luksusowi. Designerzy wiedzą, jak wywołać uczucie elegancji i stosują proste linie oraz minimalistyczne treści. Czcionki w starym stylu albo czcionki proste i nowoczesne dobrze funkcjonują jako element stylu luksusowego.

Wyrafinowane projekty są subtelne i modne, nawiązują do kobiecości, męskości oraz stylu retro.

Fotorealizm

Fotorealizm jest formą ilustracji, w której projektant bardzo ściśle dopasowuje obiekt do oryginalnego obrazu lub zdjęcia. Projekt zawiera dopracowane szczegóły naśladując dokładnie oryginalny obraz w jak największym stopniu. Często występuje jako szkic ołówkowy z elementami organicznymi, albo linie rysowane są czarnym pisakiem, uwypuklając realność przedstawianej treści.

Fotorealizm dobrze komponuje się się w projektach 3D, grunge i vintage. Ilustracje mogą występować też w tatuażu.

Styl profesjonalny

Styl profesjonalny lub korporacyjny jest zwykle stosowany przez firmy, które chcą robić formalne wrażenie na docelowych odbiorcach. Designerzy stosują tu grafikę liniową, proste i klasyczne typy czcionek oraz proste kształty lub przedmioty. W biznesie prostota kojarzy się z elegancją i jest łatwo czytelna.