Twórca stworów
Kluczowe słowo „design” może się kojarzyć z wieloma płaszczyznami. Jedną z nich z pewnością jest wizualizacja 3D w filmach i grach komputerowych. Twórcą stworów jest Brady Parell, którego projekty oglądać możemy na dużym ekranie. Był częścią zespołu pracującego przy tworzeniu filmów Transformers 4, Ninja Turtles, Noah i wielu innych. Swoją karierę projektanta zaczął po otrzymaniu dyplomu z ilustracji w Rhode Island School of Design i rozpoczęciu pracy w Microsoft Game Studios. Był twórcą postaci w grach wideo, w tym w Zombie Playground Massive Black i Star Wars. W końcu dołączył do Industrial Light and Magic w Lucasfilm, a obecnie pracuje jako modelarz, tworząc ludzi, stworzenia i technologię, które są potrzebne przy realizacji filmów.
Inspirował mnie Gustav Klimt
Oglądając niesamowite postaci i efekty specjalne w filmach czy grach, zastanawiamy się, skąd ludzie pracujący przy tych realizacjach czerpią pomysły. Na to pytanie Parell twierdzi, że malarz Gustav Klimt był zawsze dla niego artystą, który go inspiruje.
==Moja praca jest bardziej skoncentrowana na sztuce niż na stronie technicznej==
Artysta grafiki 3D niekoniecznie musi być tylko mistrzem techniki w wizualizacji. Sam Parell podkreśla, że dla niego osobowość Gustava Klimta, który stworzył wiele świetnych dzieł malarskich, jest wyznacznikiem działania w pracy. Dopracowywanie zestawu narzędzi, podciąganie umiejętności są bardzo ważne. Warsztat twórczy jest równie ważny dla grafika jak i dla malarza. Tutaj też trzeba eksperymentować i eksplorować nieznane.
Jak zostać dobrym artystą od efektów wizualnych?
Ukończenie szkoły oraz trening to oczywiście podstawa sukcesu w każdej branży. Brady Parell zapytany o porady, jak osiągnąć sukces mówi, że podejmując się tematu, uczy się go, jak najlepiej. On sam zbiera mnóstwo zdjęć referencyjnyCh. Trening, czyli eksperymentowanie z rzeźbiarstwem, próba gier, nowych programów to następny krok. Potem jest czas, aby zapytać innych artystów, jak wykonali podobne zadania w przeszłości.
Ostatnim etapem jest działanie. Mając odpowiednie narzędzia, proces twórczy powinien być dość płynny.